5 nejvíce nenáviděných změn na sociálních sítích

Říká se, že změna je život. Ne každý má ale změny rád. Obzvlášť, když se týkají něčeho, co používá denně. Jako například sociální sítě. Server americké televize CNN sestavil žebříček pěti změn na Facebooku, Twitteru nebo Googlu, které sklidily nejvíce negativních reakcí od svých uživatelů.

Kdykoliv přijde sociální síť jako je Facebook nebo Twitter s novou funkcí nebo vylepšením, neobejde se to bez zpětné vazby uživatelů. Někteří z nich jsou rozzlobení a zmatení. Začnou podepisovat petice nebo vytvářet na konkrétních sociálních sítích stránky, aby zjistili, kdo další se s novinkou neztotožňuje. Nakonec si ale i oni zvyknou, vždyť za pár měsíců vývojáři stejně přijdou s něčím novým. Následující změny sociálních sítí jsou ale podle CNN ty, které byly v průběhu času kritizovány nejvíce:

 

1. Facebook Messenger

Zdroj: Facebook

Aplikaci Messenger, která umožňuje posílat zprávy a volat zdarma s využitím datového tarifu v mobilním zařízení, zavedl Facebook v roce 2014 jako součást plánu stát se důležitým hráčem na poli mobilní komunikace. Ze stejných důvodů také společnost ve stejném roce odkoupila obdobnou aplikaci WhatsApp za 22 miliard dolarů.

Mnozí uživatelé zavedení Messengeru skutečně nenáviděli. Aplikace mimo jiné obdržela více než 50 tisíc negativních recenzí v internetovém obchodu iTunes určeném uživatelům mobilních zařízení společnosti Apple.

 

2. Srdce místo hvězd na Twitteru

S proměnou označení oblíbených příspěvků z hvězdy na srdce přišel Twitter na začátku minulého týdne. Společnost změnu odůvodnila tím, že chce ovládání Twitteru zjednodušit pro začínající uživatele. Už nyní je ale jasné, že se uživatelům změna příliš nezamlouvá. Desítky tisíc z nich tento krok kritizovaly za pomoci hashtagu #TwitterHeart.

 

3. Emotikon „cítí se tlustě“

Zdroj: Facebook

Není tomu tak dávno, kdy Facebook přišel s možností vyjádření předvolených pocitů ve statusech uživatelů. Jedním z nich byl i emotikon „feeling fat“, tedy „cítím se tlustě“, který vyvolal u mnohých uživatelů vlnu odporu. Více než 16 700 lidí podepsalo petici, ve které po Facebooku požadovali zrušení tohoto emotikonu. Podle nich totiž může zesměšňovat lidí, kteří trpí poruchou příjmu potravy. Facebook emotikon o několik dní později opravdu zrušil.

 

4. Google Buzz

Snaha Googlu vytvořit mikroblogovací nástroj ke sdílení odkazů, fotek, videí, komentářů a zpráv pomocí služby Gmail, byla podle CNN masivním propadákem. Google Buzz byl spuštěn v květnu 2010. Zrušen byl o 20 měsíců později.

 

5. News Feed na Facebooku

S takzvaným News Feedem, neboli souhrnem zpráv o ostatních uživatelích sociální sítě, přišel Facebook v roce 2006. Tehdy byla tato sociální síť teprve na začátku expanze a z větší části ji využívali studenti amerických univerzit. Více než 740 000 uživatelů Facebooku se tehdy připojilo do skupiny nazvané „Studenti proti News Feedu“. Nelíbila se jim myšlenka, že každý může sledovat jejich aktivitu na sociální síti a měli obavy o své soukromí. Na základě toho Facebook nabídl různé možnosti nastavení soukromí. 

 

Zanedlouho se pravděpodobně dočkáme další změny na sociálních sítích. Facebook totiž v říjnu spustil testování nových možnosti reakce na uživatelské příspěvky. Ke vztyčenému palci pravděpodobně přibude šest emotikonů pro vyjádření lásky, smíchu, spokojenosti, překvapení, smutku a zlosti. 

Reakce na příspěvky na Facebooku se kompletně změní, ke vztyčenému palci přibude 6 emotikonů.

  

Zdroj: CNN, Zet

5 nejvíce nenáviděných změn na sociálních sítích Foto: Twin Design / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.